DE GESTREEPTE GIRAF
  • HOME
  • WAT DOEN WIJ
  • OPLEIDINGEN
    • OUDERENZORG
    • KINDERZORG
    • THUISZORG
  • CONTACT

Succesvol samenwerken

Betere match met jouw ouders - ONLINE
In deze opleiding leer je in gesprek gaan met verschillende types klanten/ ouders. Elk type heeft een bepaalde stijl en zaken die hij/zij belangrijk vindt. Hoe meer je je eigen communicatiestijl daarop kan afstemmen, hoe beter je kan communiceren met deze klant. Op die manier kan je bijvoorbeeld ook een betere match maken tussen jezelf en de klant of kan je samen beter een oplossing zoeken. In Corona tijden is het duidelijk geworden dat een sterke band met jouw ouders heel belangrijk is.

​Het leidt tot betere communicatie, meer onderling begrip en het beter navolgen van de veiligheidsnormen. Met deze interactieve van 3 uren zoom willen we praktische tools en inzichten aanbieden die kunnen helpen om jezelf de kracht te geven om daadwerkelijk de klant centraal te plaatsen en verbinding met de jezelf en de klant zodat de samenwerking nog meer synchroon kan verlopen.

Inhoud

  • Situering wie is mijn klant/ouders? Wat wensen zij?
  • Kaderen verschillende communicatiestijlen
  • Weerstand omdenken naar kracht als zorgverlener en klant.  Je leert de principes van positief omdenken. ​(achter elke neen schuilt een ja met een andere behoefte)
  • Het belang van verbindende communicatie
  • Klantenbinding op een zelfzekere en constructieve wijze
  • ​Situering noden eigen klanten

Methodiek

  • Mail met duidelijke instructies over gebruik Zoom of Teams naar consulent met bijhorende link + telefoon-nummer docent (begeleiding installatie indien gewenst)
  • Zoomkamer – Gallery view – chat – voting​(interactie-mogelijkheden)
  • PowerPoint
  • Leergesprekken
  • Groepsopdrachten: break-out-room

​ZOOMSESSIE VAN 3 UREN

Resultaat

  • Deelnemers kunnen verbindend communiceren
  • Deelnemers kunnen weerstanden van zichzelf en de klant/ ouders omdenken naar kracht
  • Deelnemers kunnen hun communicatie aanpassen aan de specifieke eigenschappen van de klant
  • Deelnemers kunnen aan klantenbinding doen op een zelfzekere en constructieve wijze
  • ​Deelnemers kunnen empathisch en begripvol reageren naar de klant toe

Praktische informatie

Duurtijd

1 dagdeel (1 * 3 u)

Voor wie

Medewerkers in de kinderzorg.
Aantal deelnemers: min. 6 / max. 12

Kostprijs

Subsidies VVSG – Diverscity - boeken bij De Gestreepte Giraf // niet leden gelieve contact nemen met TalentIndex

Locatie

Online zoom
Boek deze opleiding
Powered by Create your own unique website with customizable templates.
  • HOME
  • WAT DOEN WIJ
  • OPLEIDINGEN
    • OUDERENZORG
    • KINDERZORG
    • THUISZORG
  • CONTACT